"Έχω συνεργαστεί με τους περισσότερους Έλληνες σχεδιαστές μόδας, δημιουργώντας παπούτσια για τις συλλογές τους. Περήφανος είμαι για όλες τις συνεργασίες μου". Στάθης Σαμαντάς, υποδηματοποιός.

Καλησπέρα σας κ. Σαμαντά.  Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και τι ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με το γυναικείο παπούτσι.

Είναι από αυτά τα πράγματα που δυσκολεύεσαι να περιγράψεις σε κάποιον άλλον διότι θα πρέπει να νοιώθει κάτι το παρόμοιο για να σε καταλάβει. Αρχικά πιστεύω στην σχεδιαστική δύναμη των παπουτσιών και πως μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα μιας γυναίκας. Πρόσθετα σε αυτό, πιστεύω πως οι γυναίκες δεν επιλέγουν τυχαία τα παπούτσια τους, σαν να υπάρχει μια ασυνείδητη σύνδεση στις επιλογές τους. Αυτό είναι κάτι που προσπαθώ να μελετήσω μέσα από την δουλειά μου, τη σχέση των γυναικών με τα παπούτσια τους, εξετάζοντας την ερωτική και ψυχολογική έννοια αυτών των αντικειμένων. Φυσικά και την δική μου.

Πείτε μας τις συνεργασίες σας για τις οποίες είστε περήφανος.

Έχω συνεργαστεί με τους περισσότερους Έλληνες σχεδιαστές μόδας, δημιουργώντας παπούτσια για τις συλλογές τους. Περήφανος είμαι για όλες τις συνεργασίες μου. Θα έλεγα πιο ιδιαίτερες όσον αφορά το γενικότερο στήσιμο της παρουσίασης των συλλογών. Είναι σίγουρα τα παπούτσια που είχα σχεδιάσει για την Μαριάννα Γουλανδρή – Λαιμού όταν σχεδίαζε μαγιό με το brand Marianna G. με art director της επίδειξης τον Μιχάλη Πάντο. Επίσης τα παπούτσια για την επίδειξη υψηλής ραπτικής του Laskaris, μια συλλογή εμπνευσμένη από το έργο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου. Θα ήθελα να προσθέσω τα παπούτσια που είχα σχεδιάσει για την συλλογή του Στέλιου Κουδουνάρη το 2010 και είμαι πολύ χαρούμενος τώρα πια για την πορεία της καριέρας του.

Πιστεύετε ότι παίζει ρόλο το δίκτυο γνωριμιών στον χώρο της μόδας και αν ναι γιατί; Μέχρι ποιο βαθμό;

Πιστεύω ότι παίζει έναν σημαντικό ρόλο αλλά όχι τον καθοριστικό. Σίγουρα ένα δίκτυο γνωριμιών έχει την δυνατότητα να συντομεύσει τον χρόνο επιτυχίας ενός σχεδιαστή (σε σχέση με έναν σχεδιαστή που πρέπει να χτίσει αυτό το δίκτυο από το μηδέν) καθώς και να βοηθήσει τον σχεδιαστή στη αναγνωρισιμότητα του. Βέβαια τελικά όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος δηλαδή το επίπεδο της δουλειάς μας, αυτό είναι που θα κάνει ένα brand να έχει διάρκεια στον χρόνο. Ο κόσμος που καταλαβαίνει, θα ανταποκριθεί μόνο στις σοβαρές προσπάθειες.

Θα θέλατε η δουλειά σας να αποκτήσει παγκόσμια εμβέλεια και να γίνετε σημείο αναφοράς στον χώρο του παπουτσιού; Πιστεύετε ότι στην Ελλάδα το έχετε κατακτήσει αυτό;

Μια αναγνώριση παγκόσμιας εμβέλειας είναι ένας σημαντικός στόχος. Εκτός από τις πωλήσεις, βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την διαφορετική ανταπόκριση που μπορεί να έχει ένα γυναικείο κοινό προς την συλλογή μου σε διαφορετικές χώρες. Όσον αφορά την επιτυχία μου στην Ελλάδα, δεν ξέρω αν πρέπει να το απαντήσω εγώ αυτό. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως έχω ένα καλό πελατολόγιο από γυναίκες που αναγνωρίζουν την δουλειά πίσω από την συλλογή μου, τους αρέσει το στυλ μου, με στηρίζουν και τις ευχαριστώ.

Ποιες είναι οι συνθήκες για έναν σχεδιαστή ειδών μόδας σήμερα στην Ελλάδα; Το κράτος είναι αρωγός στη δουλειά σας; Τι νομίζετε πως θα μπορούσε να γίνει;

Το κράτος μέχρι έναν βαθμό βοηθάει. Υπάρχουν επιδοτήσεις για συμμετοχή σε εκθέσεις στο εξωτερικό δηλαδή για εξωστρέφεια των σχεδιαστών. Υπάρχουν και προγράμματα για διάφορα τεχνικά ή εμπορικά θέματα που αφορούν μια επιχείρηση. Οι συνθήκες όμως έχουν δυσκολέψει διότι η πανδημία ήταν ένα γερό χαστούκι για τις χώρες οι οποίες δεν είχαν γερές ασπίδες. Πληθωρισμός, ακρίβεια και κοινωνικοπολιτικές αναταραχές είναι τροχοπέδη για την μόδα η οποία χρειάζεται ευημερία για να ανθίσει.

Πιστεύετε ότι αρκεί να κατασκευάζει κάποιος ένα πολύ καλό προϊόν, ή χρειάζεται και κάτι ακόμη για να κατακτήσει το καταναλωτικό κοινό;

Θεωρώ απαραίτητη την διαφήμιση, με τον οποιοδήποτε τρόπο κρίνει ο κάθε σχεδιαστής. Με όποιον τρόπο ταιριάζει στην αισθητική του brand.

Tι γνώμη έχετε για τα social media? Είναι σύμμαχος των fashion brands ή όχι;

Βέβαια και είναι. Είναι ένα ανοιχτό παράθυρο προς όλο τον κόσμο. Χρειάζεται όμως προσεγμένη χρήση των social media από το καταναλωτικό κοινό διότι…ότι λάμπει δεν είναι χρυσός.

Τι παπούτσια φοράνε οι Ελληνίδες; Έχουν καλό γούστο;

Υπάρχουν γυναίκες οι οποίες θέλουν πάντα να φοράνε ωραία παπούτσια είτε προορίζονται για την καθημερινότητα τους είτε προορίζονται για βραδινές εμφανίσεις. Αυτό ή το έχεις ή δεν το έχεις. Αν με ρωτάτε, θα συμφωνήσω με εκείνες που επιλέγουν να είναι φροντισμένες κάθε μέρα διότι η ζωή μας είναι η καθημερινότητα μας και όχι οι γάμοι και οι εκδηλώσεις που μπορεί να γίνουν μια στο τόσο. Να τα φοράμε, να τα χαιρόμαστε, να νοιώθουμε όμορφα.

 

Σας ευχαριστούμε!

Η συντακτική ομάδα των The Trendsetters.gr