"Η Ελληνίδα ακολουθεί περισσότερο τις τάσεις από το Instagram και τα άλλα Social media και επηρεάζεται αρκετά και από τις φίλες της!" Αλεξάνδρα Παλαιοχωρίτη, Senior Buyer, attica dps.

Photo by Aphroditi Houlaki for the Design Ambassador

Καλησπέρα κα Παλαιοχωρίτη. Λίγα λόγια θα θέλαμε να μας πείτε για τη δουλειά σας. Θα μας περιγράψετε τι ακριβώς κάνει ο Senior buyer ενός πολυκαταστήματος;

Η δουλειά του Senior Buyer είναι αρκετά νευραλγική, καθώς δεν αρκεί μόνο το καλό γούστο και η καλή αισθητική ή η γνώση των brands και της μόδας. Προϋποθέτει αρκετά συνδυαστικά ταλέντα όπως, το να έχει ευχέρεια στα νούμερα και να είναι Excel wizard, καθώς πέρα από τις επιλογές των ρούχων η δουλειά του χρειάζεται συνεχή επαφή με τους προμηθευτές, την διοίκηση, τους υπεύθυνους ορόφων, τους υπεύθυνους πωλητές στα corner και τα logistic centers. Ασχολείται με την δημιουργία budget αγορών για όλα τα brands ανάλογα με το εκάστοτε κατάστημα. Επίσης με την διαχείριση του stock, κάνοντας ενδοδιακινήσεις μεταξύ των καταστημάτων ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα όσον αφορά τις πωλήσεις. Σημαντικό είναι και το να μπορεί να αιτιολογήσει τις αποφάσεις του και όχι μόνο από αισθητικής άποψης αλλά με νούμερα και στοιχεία.

 Επίσης είναι σημαντικό το να έχει Visual Merchandising skills και να μπορεί να αντιλαμβάνεται πώς πρέπει να προβληθεί και να στηθεί στο κατάστημα το κάθε brand, με βάση το DNA του, είτε αυτό αφορά το corner είτε το multibrand shop, τις βιτρίνες ή άλλους χώρους προβολής. Πρέπει να έχει γνώσεις Marketing, ΗR & PR για να μπορεί να εκφράζεται και να επικοινωνεί σωστά με συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές και διοίκηση, να έχει άποψη και να μπορεί να διαπραγματεύεται προς όφελος της εταιρείας που εκπροσωπεί με τους προμηθευτές- brands σε Ελλάδα και Εξωτερικό.

Πριν τον Covid 19 κάναμε 2-3 ταξίδια τον μήνα στο εξωτερικό σε εταιρείες για να βάλουμε παραγγελίες και να δούμε προμηθευτές. Αν κάποιος νόμιζε ότι ξοδεύουμε τον χρόνο μας στα fashion weeks, στα ντεφιλέ και στις μεγάλες πασαρέλες με μαύρα γυαλιά στις πρώτες σειρές είναι γελασμένος. Σε κάθε εβδομάδα μόδας έχουμε να επισκεφτούμε τα showrooms, να συναντηθούμε με τους υπεύθυνους των συλλογών, να μιλήσουμε πιο σπάνια με τους σχεδιαστές και να προλάβουμε να δούμε σε προκαθορισμένα ραντεβού όλες τις συλλογές μέσα στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των δειγματισμών. Ο χρόνος είναι πολύ πιεστικός και δυστυχώς δεν περιλαμβάνει την παρουσία μας στις μεγάλες παρουσιάσεις - πασαρέλες. Θα έλεγα ότι απέχει αρκετά η εικόνα του glamour της μόδας με την καθημερινότητα του Senior Buyer ανεξαρτήτως seniority!

Που νομίζετε ότι οφείλεται η επιτυχία των attica;

Η επιτυχημένη πορεία των attica οφείλεται στην σωστή στρατηγική και σε επιλογές οι οποίες είναι προσεκτικές με στόχο την δημιουργία αξίας, την βελτιστοποίηση των υπηρεσιών προς τον πελάτη και την συνεχομένη αναβάθμιση του product mix. Σημαντικό ρόλο παίζει η διοίκηση και η πολύ καλή ομάδα συνεργατών, στελεχών και προσωπικού οι οποίοι έχουν ως κοινό στόχο την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης συνολικής εμπειρίας για τον επισκέπτη.

Δεν θα έλεγα ότι ακολουθώ την μόδα όσο το ότι πορεύομαι με το δικό μου στυλ το οποίο εξελίσσω και τροποποιώ συνεχώς με βάση τις εποχές , τα trends, την εξέλιξη των κωδίκων, τις προτιμήσεις μου ανά τις σαιζόν αλλά και το mood board που φτιάχνω συνεχώς στο μυαλό μου.

Τώρα όσον αφορά το πώς λειτουργεί η βιομηχανία, η μόδα, τα τελευταία χρόνια, ξεκινά κυρίως από τις τάσεις που βγαίνουν από το streetwear και το everydaywear και μετά κάθε σχεδιαστής τις μεταφράζει με τον δικό του τρόπο με βάση και άλλα inspirations. Πριν το FAST FASHION ο σχεδιαστής όριζε την μόδα και όχι το streetwear. Οι άνθρωποι αγόραζαν πιο ποιοτικά και ακριβά προϊόντα και ήταν πιο επιλεκτικοί… Σήμερα με την έλευση του FAST FASHION η μόδα αλλάζει πολύ γρήγορα και αυτό την κάνει να ανακυκλώνεται τελικά καθώς είναι αδύνατο να δημιουργούνται νέα σχέδια με τόσο γρήγορους ρυθμούς. Παλιά υπήρχε περισσότερη καινοτομία και ήταν πολύ φρέσκα και καινούργια αυτά που βλέπαμε. Τώρα είναι σαν να βλέπουμε μια επανάληψη του παρελθόντος. Όσον αφορά την βιωσιμότητα του Fashion Industry και για να είμαστε βιώσιμοι οι άνθρωποι της μόδας, πρέπει να γυρίσουμε στο παλιό μοντέλο. Να αγοράζουμε λιγότερα και πιο ποιοτικά προϊόντα. Δεν φτάνει να κάνουμε ρούχα με ανακυκλωμένα, βιοδιασπώμενα κλπ υλικά όταν κάθε εταιρεία κάνει 4 - 8 συλλογές τον χρόνο ενώ παλιά έκαναν 2 συλλογές. Άρα η μόδα έχει ένα μοντέλο μη βιώσιμο που πρέπει να αλλάξει. Να μειωθεί η παραγωγή. Να βγαίνουν λιγότερα και πιο ποιοτικά προϊόντα όπως παλιά. Να επιλέγουμε λίγα και καλά ρούχα για την συλλογή μας και πιο προσεκτικά ώστε να τα χαιρόμαστε και περισσότερο.

Ποια είναι πιστεύετε η σχέση της Ελληνίδας γυναίκας με τη μόδα και ποια του Έλληνα άντρα;

Η Ελληνίδα ακολουθεί περισσότερο τις τάσεις από το Instagram και τα άλλα Social media και επηρεάζεται αρκετά και από τις φίλες της. Παρόλα αυτά έχει πολύ καλύτερη αισθητική πλέον από τις άλλες Ευρωπαίες. Ο Έλληνας άνδρας παραμένει κλασσικός στο μεγαλύτερο βαθμό αλλά είναι πιο κομψός γιατί χρησιμοποιεί την μόδα με λιγότερο ζήλο με αποτέλεσμα να βγάζει πιο προσωπικό στυλ.

Πιστεύετε πως οι θεσμοί όπως εμπορικές εκθέσεις μόδας, επιδείξεις μόδας όπου παρουσιάζονται κυρίως Έλληνες σχεδιαστές, έχουν την διεθνή απήχηση και ανταπόκριση που θα έπρεπε; 

Στην πλειοψηφία τους οι Έλληνες Σχεδιαστές είναι αρκετά υψηλού επιπέδου και μπορούν να κάνουν καριέρα και στο εξωτερικό. Έχουμε αρκετά τέτοια παραδείγματα. Όσον αφορά τις δράσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ, εβδομάδες μόδας κλπ, με βάση τις δυνατότητες των Ελλήνων Σχεδιαστών θα μπορούσαν αυτές οι προσπάθειες να είναι πιο αναβαθμισμένες. Πιστεύω ότι λείπει αυτό που θα δώσει διεθνή προβολή και υπόσταση ώστε να συνδεθεί η Ελληνική Βιομηχανία με μεγάλα καταστήματα διανομής από όλο τον κόσμο, αγοραστές, πολυκαταστήματα, media κλπ καθώς και μια συντονισμένη πρωτοβουλία προώθησης σε διεθνές επίπεδο ως GREEK FASHION DESIGNERS. Δηλαδή χρειάζεται περισσότερη εξωστρέφεια, καλύτερο marketing και δημόσιες σχέσεις, ομοψυχία και συνέργειες. Νιώθω ότι τα οι περισσότερες δράσεις γίνονται περισσότερο για την προβολή στις εδώ αγορές και τα εδώ media παρά για την ενίσχυση της εικόνας του Ελληνικού Design σε διεθνές επίπεδο όπως πχ. στο παρελθόν είδαμε εκδηλώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες με τον Ντίμη Κρίτσα και τον Γιάννη Τσεκλένη, Xρειάζονται ενέργειες και events τέτοιου επιπέδου και βεληνεκούς.


Σας ευχαριστούμε!
Η συντακτικη ομάδα του Thetrendsetters.gr